lördag 20 oktober 2007

Känns lite bubbligt inom bords.

Å det beror inte på orolig tarm eller begynnande magsjuka.
Det beror på en underbar känsla i kroppen! :-D
Jag har ett fast jobb. Visste ni det? ;-)
Tänk att en sån grej ska ta så lång tid att sjunka in. Inte ens trots att jag har ett schema upplagt t.om. 17/11 så fattar jag.

Så nu blir det så att Karlstad mässan blir av för min del. Den tar jag för Fiskars. Å sen får jag stå på Syfestivalen i Sollentuna för Skapa Hobby. Det är kul med mässor! Det kommer att stå mig dyrt med värken eftersom jag inte riktigt kommer att hinna hämta igen mig, men va 17...

I torsdags var jag på eget företagar mässan i Älvsjö med Per. Jo då, vi fick med oss matnyttig information hem. Köpte två böcker som Per behöver och sen en massa info av olika slag.

Efter mässan hade jag en trevlig kväll med min arbetskollega Eva, Monika och en hel hög med andra okända människor. Det var Metalimo och just Monika som höll i en demo för scrapbooking. Tack vare mina gulliga chefer på Skapa Hobby så fick jag och Eva gå dit. Tack för det! Det var kul! Kors i taket så fick jag en LO gjord också. Nej, den är inte vare sig scannad eller fotade. Den är just nu satt under lupp för att nagelfaras lite till, så det så. Det saknas nått nämligen. :-)

Idag har det varit en hel del shopping. Jag önskar så innerligt att jag kunde få slänga ut hela min eländiga garderob och börja från början! :-\ Känner mig som värsta trashanken. Att jag sen dessutom har gått ner lite vikt börjar ju också märkas i just kläderna... Men tyvärr är det inte det att tala om!
Så precis som vanligt är det Fredrik som prioriteras. Ny vinteroverall, några byxor och några långärmade t-shirtar. Men att hitta vanliga hederliga långkalsonger och raggsocker var inte att tala om. :-o Är det jag som är gammalmodig som vill ha det på en snart 6-årig kille? Å dessutom skulle jag uppskatta om det fanns collegietröjor UTAN huva! Hur svårt är det? Jäkligt svårt tydligen! :-( Dels tycker jag själv att det är en vansinnig uppfinnig till små yrväder. Men dessutom har dagis själv sagt att dom vill slippa det på tröjor. *muttrar irriterat*

En liten sorgsen tagg finns i mitt hjärta, men orkar inte riktigt ta det idag. Nej ni behöver inte vara oroliga. Det är inget allvarligt, men den finns där trots allt.

Elisabeth... Jag tycker jag har gjort mitt bästa för att fylla några dagar nu. Så nu tar jag tag i det jag behöver för ikväll... Jag sätter på lite vatten till mitt te, tänder ett ljus, tar en kudde och en pläd, lägger mig på soffan, glor på TV en stund... och somnar där. *asgarv* Jag känner mig själv. ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Svar till Laila: Vad häftigt att du har fått träffa vargarna i Kolmåden! Det måste ha varit väldigt mäktigt! Hoppas du har fotograferat händelsen.

Miapuh sa...

Tjoho!
läget i dag ? Tar du sällskap med dig på mässan till Karlstad?
Kramis o ha en fin helg

Elisabeth sa...

Ja.. det har du verkligen gjort, min vän!

NU ska jag hitta sängen...absolut!

Sov så gott.. det är dig verkligen så väl unnat!

Varmaste kramar..

Ps. Håller med dig.. hitta collegetröjor UTAN huva är ett helt företag.. oavsett ålder!!

Katarina sa...

Go morron:)
Åhh vilket positivt och härligt inlägg:)
Första gången som jag kikar in hos dig men kommer gärna tebax :)

VArmt Grattis till ditt Jobb, kan du inte förklara lite vad du gör(hm, kan ju gå in själv o läsa lite mer kanske, hihi)

Ha en toppenskön Söndag !

Kram Katarina

Wickans värld sa...

Hej!
Kul du hittade in till mig!
Du verkar ha en trevlig blogg, ska läsa den ordentligt ikväll!
Just nu har vi barn med sambo (o en söt liten hund) hemma o här sitter jag!!!!
Återkommer!
Wickan

Anonym sa...

Vilket underbart jobb du har :-) Kramar...

Unknown sa...

Vad härligt med jobb, grattis. Tänk på att ladda upp med ordentligt med medicin så du inte faller igenom med fibron. Det gör jag alltid när jag vet att jag går balansgång på randen till värkhelvetet ( varje dag alltså)

Kram Mia ( fibro sedan 12 år nu) diagnos 4 år sedan

Anonym sa...

Grattis till jobbet!
Kram!

Anonym sa...

Men grattis! Vad häligt! Nu blev jag glad!