lördag 26 juli 2008

SEMESTER!

Japp då är den inledd!
Då ska jag bara:
1. fatta att jag har den
2. fatta att jag ska ta det lugnt och njuuuta.
:-)

Fast den började väldigt bra redan igår.
Svettig och trött kom jag hem från jobbet 19.30 igår.
Då stod det middag på bordet så jag kunde bara sätta mig och äta. Tack Per!
Kl. 20.30 var jag och Fredrik i bilen på väg mot badstranden. Okej... Hur gick det till? Tja, jag hade ju jätte gärna tagit ett eget kvällsdopp, men pratar man bad så.... ;-)
Det var så underbart härligt skönt!
Det var väldigt lugnt.
Vattnet var spegelblankt.
2 hägrar kom och satte sig i vassen inte så långt från oss.
Fredrik gick och prata med kanadagässen.
Vi kollade på trollsländorna som dansade tango (enligt Fredrik i alla fall)
Försökte fånga abborrar med håv.
Det var svalt och skönt!!!

Å minsann... Kunde jag inte för en kort liten stund känna ett litet uns av ro där inom mig!? Tyvärr fladdra den iväg lite för fort, men jag kanske snart kan fånga den igen.
Jag tror faktiskt jag ska försöka redan idag! :-P

5 kommentarer:

Sollan sa...

Åååh, vad mysigt!! Jag kan gissa att ro kombinerat med en pratglad sexåring är lite knepigt att få ihop...=P Den kommer snart igen. KRAAM

Perparazzi sa...

Ja, jag hoppas verkligen du ska kunna finna lite ro under semestern.
DET BEHÖVER DU!!!
Kramar

Tussemaja sa...

Jag njuter med dig! Passa på att njut helt och fullt... och skit i alla måsten! Kram!

Anonym sa...

Härligt med semester, tyvärr går den bara för fort... Har en vecka kvar och har redan ågren för att återgå till arbetet. suck.
Men ska njuta allt vad jag kan av de dagar som är kvar *ler*
Äum... appropå inlägget på min blogg. Det är ju görnära, har du vägarna förbi är det jättekul om du kunde höra av dig så jag fick träffa dig irl. Kramar

Anonym sa...

Så härligt med lite badäventyr! Jag tar gärna receptet på körsbärspajen, den låter mumsig!