onsdag 9 maj 2007

Bortskänkes

En nattmara.

Hon väcker en någon gång mellan 03.00-04.00
Hon gör så att värken skenar i kroppen
Hon är en hejare på att starta hjärtklappning
Hon får ens hjärna att börja ryka av alla sköns tankar

Ibland startar hon upp lite härliga mardrömmar också.
När jag väl somnade om idag på morgonkvisten bidrog hon så snällt med lite härliga mardrömmar om AstraZeneca. (En del av er där ute vet om alla turer som varit under åren. För er andra kan jag tala om att... Jag gillar inte behandlingen jag fick av den firman!)
När Per skulle väcka mig slog jag till honom så jag ännu är öm i min egen vänster arm... Vad jag sa kommer jag inte ihåg just nu. :-)

Så som sagt var... Känner ni för lite sällskap under nätterna så hojta till.

Sen har man ju Pughs variant på Nattmara. Så kanske hon går att tämja på lite olika sätt. Vad vet jag! :-)


Nattmara
Text & Musik:Pugh Rogerfeldt
Trea i Melodifestivalen 1978

Åh himmel, himmel
En sån fight, en sån salig mara
Galna andar dansar i mitt öra
I drömmens timme
Sveper fram som en barnaskara
Vildar tankar som ingen ville höra

Jag säger godnatt bara
Då kommer min nattmara
Jag säger godnatt bara
Då kommer natt

Åh himmel, himmel
Här är en som har längtat länge
Skynda, ge mig någon att förföra
I månens timme
En vilja sänd vid min gyllne ängel
Smeka och viska det ingen vill höra

Jag säger godnatt bara...

Jag säger godnatt bara...

Jag säger godnatt bara
Åååwowow godnananan
Jag säger godnatt
Jag säger åååwowow
Jag säger godnatt

4 kommentarer:

Karabara sa...

Men guuud så härligt! Någon sådan har jag inte haft på år och dag!
TAr gärna över den i några nätter. Den kan ju vara på besök här en vecka eller så på semester så att säga.
Så att nattmaran får lite lugn och ro från dig som slåss och så menar jag ju ;0)

Kram Karin

Eirene sa...

Vaknade också i natt en gång extra (förutom bebisen) med mardrömmar....jag blev arg! Hehe...men vem ska man slå liksom :) Du, din komment i min blogg, jag råkade få till det så att man inte ser länken till dej, ett misstag bara. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Men snälla du! Försök och lämna bort den där maran till någon annan! Jag undrar lite stilla hur ont Per har?

Anonym sa...

Jadu, det var ju inte bara en smäll man fick. Tog säkert ett par minuter att väcka dig försiktigt ur drömmen och under den tiden fick jag några smällar.
Den första var jag inte beredd på så den satt ju som en smäck i ansiktet. Dom andra parerade jag. Det var rätt feta smällar så jag förstår att du har ont i armen...*s*

///Per