måndag 14 maj 2007

Ännu en helg slut

Tänk att dom går så fort när man har kul! :-) Å det har jag haft! Jag har även haft det skönt ihop med mina killar.

I lördags var jag hemma hos Marita. Jag fick tre kort gjorda. Sen hjälpte jag Marita med att måla ett stämpelmotiv och Sara med lite annat små jox. Å till middag åt vi en av mina favoriträtter... :-P Mina egna vitlöksmakaroner som jag har lyckats lura på familjen Pettersson också. Oj, vad jag åt. Det var så länge sedan och det var så mumsigt. Tack snälla ni! Å jag hoppas också att det inte tar ett halvår till nästa träff, Marita. ;-)

Korten som jag skapade kan jag inte riktig visa här ännu. Dom är inte riktigt färdiga än. En av dom ska vara med i skissutmaning nr 3 på Kort i fokus hade jag tänkt också.
Apropå den sidan så har jag faktiskt blivit publicerad där igen. Jag tackar så jätte mycket för det förtroendet. Det gjorde mig så oerhört glad när jag såg det! Det var det här kortet som jag gjorde efter deras skiss nr 2.


Under dagen ska jag fixa till några andra kort som mamma har beställt av mig. Dom kommer senare om ni är nyfikna.

Dessutom har jag flera foton som jag kan visa. Jag fotade en massa igår när vi travade en del runt sjön Fysingen, mellan Upplands Väsby och Sigtuna. Trots lite kylig blåst var det en jätte skön eftermiddag. En massa roligt fick vi uppleva. Rördrommens "flaskblåsande", brun kärrhök jagad av tofsvipa, fiskgjusen på jakt efter fisk, enkelbeckasinens bräkande, häger, och så har jag hört en sån vacker sång av näktergalen. Det vet jag inte ärligt talat när jag gjorde sist... En sån oansenlig liten fågel, men jag älskar sången. :-) Dessutom har jag plockat den största gullvive bukett jag någonsin gjort. Den gav jag till mamma när vi tog en fika där på kvällen.
Korten kommer när jag redigerat dom en aning.

Ha en bra dag. Här i Södertälje vräker regnet ner än så länge. Fredrik har kort dag på dagis idag så jag hoppas att det bättre vädret kommer sen. Då kan vi gå ut och ha lite kuligt på gården. Om inte annat så tycker ju han också om att pyssla... ;-)

Inga kommentarer: