fredag 4 maj 2007

Freeedaaag

Smaka på det ni som jobbar! :-) Det lutar åt att dom flesta av er får vara lediga i två dagar snart. Jag hoppas ni får en bra helg. Vädret kommer att bli varmare...

Själv sitter jag och tittar på mitt A-kasse kort. Två veckor som det bara är att kryssa i "arbetslös". Ingen som har behövt hjälp under den här tiden tyvärr. Å under dom här två veckorna har jag sökt några jobb. Det var det där med att halvtidstjänster inte bara regnar ner... Dessutom fick jag hem ett brev från en tidigare ansökan där dom svara "Tack för visat intresse..." bla, bla, bla, osv, osv, ja ni vet vad.

Men idag är en ny dag med nya möjligheter. Så upp med hakan Laila!
Idag slutar Fredrik 14 på dagis och jag har lovat honom lite saker idag igen. Det blir mellis hemma och sen tar vi en vända ner till Södertälje city. :-P Vi ska ner till biblioteket. Vi har böcker som ska tillbaks. Som den lilla bokmal han håller på att bli så lånar vi nya på en gång.
Sen ska jag in på apoteket och köpa nya öronproppar. Dom är slut här hemma! Utan dom kan jag inte sova bredvid Per. Det märks att han är extra trött just nu om man säger så.

Två trevliga samtal har jag redan fått på morogonen. Mamsen har ringt och berätta lite kuliga saker. Sen ringde Karin och hon får mig alltid till att skratta. Tokmaja! Jodå, jag är så gärna ditt eget lilla "stycke" :-D

Längtar efter att ha lite pysselsällskap runt omkring mig. Jag pysslar nästan alltid bättre med lite folk omkring mig. Mia och jag pratade om att träffas nästa vecka. Kanske vi träffas på Skapa eller om vi tar det här. En som jag inte har träffat på bra länge nu är Marita och hennes gulliga tjejer. Måste se till att få in en träff! Men tyvärr krockade saker för oss den kommande veckan. Å så min söta "lilla syster" också. Henne saknar jag massor!
Fler som vill ha pysselsällskap? Ni är välkomna att höra av er! :-)

Middag? Men måste vi ha det idag igen??? *suckar djupt* Igår vart det Spagetti Carbonara. Idag har jag ingen aning. Men idag får jag nog lov att ta recept bunten till hjälp. Så jag tar väl en vända dit nu.

2 kommentarer:

(Favvis)Maria sa...

thank u very much=)Ja, det är rub-ons som jag köpt på rum&ram. Vet itne riktigt vad dom heter... men när jag öppnar min pysselväska nästa gång ska jag kolla det. Men det är ett ark man köper. Så finns d inriktat på typ family, girl, boy osv. Men jag återkommer. Hoppas det släpper för dig på arbetsmarknaden!

Karabara sa...

Låter som du får fylld dag även idag!

Ha det gott!

Kram Karin