torsdag 14 juni 2007

Regntunga skyar...

är det över Södertälje idag. Men jag klagar inte! Även om det bara var 10C när vi gick till dagis i morse. Jag tyckte t.om. det var skönt! Men jag tar gärna emot liiite varmare väder.

Imorgon är det begravning. Då skulle det kunna få vara svalt, men det sägs att det är upp mot 20C då igen. Jag får nog gå in i garderoben och glutta vad som kan passa. Men något svart måste det nog bli trots allt. Det är en äldre, kyrklig dam som ska begravas... Så det blir nog kläder där efter.
Min kära Gullan! Vad jag saknar henne. Vi som i ett par års tid har pratat om att träffas. Att hon skulle få träffas Ingers barnbarn tillslut. Men så blev det nu inte. Alltid var det nått som kom ivägen, tyvärr. Det roligaste var att det oftast var hon som hade det svårt att komma loss, att få tiden att räcka till. Det var så mycket möten med kyrkans tanter och utflykter och sånt.
Det är med varma minnen jag kommer ihåg Gullan och Vilhelm, båda döda nu. Framför allt gökuret! :-D

Inga kommentarer: