söndag 24 maj 2009

Två dopkort

Fick beställning på dopkort av mamma.

Eftersom vi på Skapa Hobby ändå skulle göra alster av papper som vi då fått in så gjorde jag två väldigt lika kort.
Dessutom väldigt enkla... Som vanligt när det gäller mig. :-\
Det är bara att inse! Jag är lite enkel i huvudet. :-D

Det första är det som finns att beskåda på Skapa.
Jag har stämplat med Versa Mark och sen torrchalkat direkt på. Tyvärr syns det inte så tydligt här, men jag har använt gult och blått på motivet. Här kan ni läsa om hur man gör den här tekniken. På pappret, under rosen, har jag satt krackeleringslack


Det här är det kortet som mamma fick. Det är en syssling till Fredrik som blivit döpt nu.
Här är det också stämplat med Versa Mark, men jag har också embossat direkt efter. Jag ville se hur det blev med torrchalk då. Det gick ju också bra. :-)
Här har jag satt lite guldglitterlim på fingret och sen bara duttat på det på rosorna försiktigt.

2 kommentarer:

Fia sa...

dreglar du hos mig så dregglar jag hos dig :)
Vilka alster du skapar Laila!! Otroligt vackra!

Kram, fia

Evanlo sa...

Den är så söt, den där stämpeln. Och enkla och enkla - endast övning gör att man kan få till saker enkelt OCH snyggt, och du gör snygga kort. Tänk Less is More!