fredag 22 maj 2009

Vitsen med att vara långledig

Anledningen till att jag fixade till min långledighet var att hela familjen skulle få vara lediga tillsammans.
Dessutom hade Per och jag filurat på om vi skulle ut i skog och mark nått.
Alla tre hade vi sug efter att få komma ut och tälta lite och bara njuta av våren.
Men sen kom då rödgardisterna och rusade till gränsen... (favorituttryck från min moster om mensen) och med den en jäkla mensvärk. :-\
SKIT!

Nu håller i alla fall killarna på att packa ryggsäckarna här för att dra sig ut på Sörmlandsleden imorgon.
Ja jag är avis!
Men jag får väl passa på att njuta av ensamheten den här gången.
Kanske också försöka få nått gjort och inte bara vila och sova bort allt.

Fortsättning följer

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Helt rätt!
Det är inte hur man har det utan hur man tar det...

Ha en riktigt skön ensamhet!

Tussemaja sa...

Men vad typiskt! Kommer du ihåg menskoppen?! Hoppas du får en skön ensamhet... kanske lite skapat också?

Pia sa...

Åh, jag känner såå med dig.. sitter i samma båt jag med!! Suck!
Hoppas du får en bra lördag med god smärtstillning!! ;o)

sussi sa...

Ä fy fasen. Den kan ställa till mycket skit. Kanske därför du sovit så illa också. Jag sover uruselt dagarna innan :-(
Men sen vänder det och man blir piggare och gladare i några veckor igen :-)