tisdag 5 maj 2009

Undran

Under helgerna började jag tro att någon elak hustomte bor hos oss!
En elak jäkel som springer runt med skiftnyckel och skruvmejsel och lossar på allsköns olika muttrar och skruvar.

  1. Bilen står på parkeringen och är trasig
  2. Tvättmaskinen läcker som ett såll
  3. Den ena datorn är i ett sånt skick så den inte ens går att formatera om
  4. Videon har fått nog och vägrar använda band

Det var med stor försiktighet jag satte mig vid jobbdatorn igår för att göra lite jobb där! :-o Men den jobbade med mig så snällt. Även Fredriks gamla häck till dator vill ännu vara hjälpsam emot mig.

Eftersom jag har en tumme mitt i handen när det gäller tekniska saker så överlämnar jag sånt med varm hand till en som inte har det. I första hand heter han Per. :-P
Idag vet jag inte vad han har fått för snille blixtar för...
  1. Tvättmaskinen går. Det ska bli intressant att se var vattnet hamnar sen när den börjar tömma ut
  2. Vår dator har han fått igång så pass så att det inte står ett och samma kryptiska meddelende där i alla fall. *gör vågen*

Fortsättning följer

Å så sträcker jag på mig lite extra idag!
Jag har gjort en medmänniska glad genom mina ord. Vad glad jag blir att jag har kunnat hjälpa henne. Kram på dig lilla gumman. På fredag får du en riktigt stor fet en på riktigt! :-D

Nu ska jag fortsätta göra medmänniskor glada! Häng på vet ja!
Jag har varit uppriktigt sagt för jäkla dålig på att kommentera i andras bloggar som jag läser.
Så idag ska jag skriva i varenda en som jag besöker!
Mot bloggvärlden!!! (Hör ni svischandet?)

3 kommentarer:

Mariana sa...

*skratt* ser fram emot den stora feta på fredag ;)

Maria sa...

Jag vet faktiskt inte om det var så bra att du använde jobbdatorn igår. Det har inte gått att skicka iväg mail idag. ;)

Anna-Carin sa...

Tack för dina fina ord på min blogg, det är alltid kul när nya (?) läsare skriver en rad. :-)