onsdag 15 augusti 2007

Jag gillar inte...

...åska! Har aldrig gjort det. Värst är det på nätterna om jag vaknar i ett åskoväder. Hualigen! Sen Fredrik föddes har jag bitit ihop. Jag vill inte visa mitt obehag inför honom.
Men just nu önskar jag inget mer av hela mitt hjärta att det skulle få komma en riktig ordentlig urladdning!!! Det har jag önskat länge. Mitt huvud håller på att sprängas av denna jobba hetta och fukt som varit så länge. Å då är det ändå bättre nu...

Idag plockade Marita ihop sina pysselsaker från mitt köksbord och åkte hem med ett resultat av 10 kort. :-o Hon har varit effektiv hon! Själv sitter jag med tre färdiga kort. Ett ligger kvar på bordet för jag fastna med det... Å det fåniga är att jag vet hur jag vill ha det, men får saker och ting att inte passa som jag vill. *morrar*
Jag ska lägga ut mina kort lite senare. Det som jag har fastnat med kommer att läggas upp på Kort i Fokus först.

Pysselrens har legat nere ett tag nu. Det vart ett sånt mastodont jobb på en gång så det tog musten ur oss. Men jag ska sätta mig här någon dag och sakta börja lägga ut på bloggen och Tradera igen. Nu närmar sig ju nya avlöning för folk. ;-) Men å andra sidan... Allt som ligger ute på bloggen finns kvar att köpa. Så rusa dit och ta en flukt igen. Tyvärr har en del inte betalat som dom lovat så vi blir tvungna att lägga ut saker på nytt. Som vi inte hade nog med jobb ändå...

Fredrik har börjat på dagis. Per har numera slutat på AstraZeneca. Han fick nystartspaketet eller vad det nu kallades. Så nu är det nya vindar som blåser för honom. Men oron över ekonomin som ändå är så fruktansvärt dålig finns kvar för mig.

När vi ändå är inne på jobb så... Jag vet att Formex mässan i Stockholm går av stapeln snart här. Har inte hört ett ljud i från Fiskars ännu. Så jag har ingen aning om hur det blir med den. Dessutom har jag ingen mer tid uppsatt på Skapa Hobby heller. Jag vill jobba mer!
Ska nog försöka få ihop ett gäng kort och ställa upp hos min frissa i Upplands Väsby. Det gick ju bra med julkorten förra året och då var jag ändå sen med dom. Det blir ju ett litet bidrag i kassan trots allt.

Nu är det dags att joxa ihop middag här. Kanske huvudvärken kan lätta en aning av mat när nu inte huvudvärkstabletten ville hjälpa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra att du har lite tid till pyssel också mitt i allt runt omkring dej.
Hoppas du och Per ventilerar det som behövs för att kunna ta nya tag igen

kram am

Maria sa...

Vet inte hur det blir innan, men sista fredagen-lördagen i september ska du i alla fall jobba med mig har en fågel viskat i mitt öra. Om du kan, vill säga. DSB (de som bestämmer) ska ut på vift då.