tisdag 21 augusti 2007

Ny vecka, nya tag!

I helgen har vi gjort massor av kul. :-) Det är alltid trevligt för då slipper jag börja tänka på en massa tråkigheter och så blir jag deppig och så börjar jag tänka mer... osv, osv. ;-) Nej, jag lovar jag deppar inte jämt! :-D

I lördags var vi på Tom Tit här i staden. Det är alltid lika kul att gå dit. Inte för att jag vet vem som har roligast, jag eller Fredrik. Det underlättar definitivt om man har barnasinnet och nyfikenheten kvar som vuxen om man tar sig dit. Det är så mycket att pilla och undersöka på. Man får dessutom göra det! :-P Rekomenderas varmt till alla barnfamiljer!

Fredrik tittar nyfiket på det vackra mönstret som man fick när man snurrade på hjulet.

Laila också i lektagen... förstås!

© Per Jardemyr på båda bilderna

I söndags tog vi en tur ner till Marita och passade på att titta på en ridtävling i fältritt som Ålberga ridklubb hade ordnat. Det var kul att se vid vattenhindret och titta. En del hästar körde på så vattnet skvätte och en del tvärnita och bara smög över.

Ryttare Linda Melin, Ålberga gårds ridsällskap

på hästen Sorti

© Per Jardemyr

Inte röra bilderna utan tillåtelse, tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tom Tits har jag varit på med barnen några gånger när jag bodde i S-Tälje. Du ser härlig ut i din nya frisyr :-)

Kram Cia

Tussemaja sa...

Vi får ta en sväng till Tom Tits, kanske nästa år?
Snygg bild på Linda! *Tyvärr* var jag ju tvungen att hålla mig i cafeterian :)

Sollan sa...

Jamen visst var det kul!! Som sagt, dit åker vi fler gånger. Ha, ha, ja, gillar din frisyr också.

Karabara sa...

Det ser ut som om åttiotalsfrisyren är åter, men jag antar att det är någon blåsgrej du håller på med*ler*

Vi följer gärna med dit någon gång. Varken jag eller barnen har varit där, så det skulle vara kul! (När jag får tid till det *Suck*
Kram Karin