torsdag 23 augusti 2007

Lite snurrigt nattbabbel

Jag är skittrött och borde ligga till sängs. Båda herrarna ligger sen ett bra tag tillbaks. Inte blir man piggare av att höra på deras snarkningar här precis... :-)

Jag ska jobba igen! *dansar omkring* Det ska bli kul. Jag trodde jag var bortglömd inför Formexmässan. Men så dök en av Fiskars återförsäljare upp och ville ha med mig på mässan. Tack för det! Förmodligen blir det att jag jobbar nått på Skapa Hobby också under samma helg. Dom står mitt i inventeringen samtidigt som dom ska bygga om lite.

Kortet på kossan som finns här lite längre ner i bloggen gjorde tydligen succe, berättade mamma. Det var kul att höra! :-)

Igår fick jag ett uppmuntrande kort av en god vän med posten. Det var också kul! :-)

Idag har vi varit på stranden och badat. Jag och Fredrik i alla fall. Per börjar bli jäkligt svårflörtad med att bada nu. Ja, det är kallt. Men det är himla skönt efter ett (långt) tag. Vi hade kameran med oss så jag kan nog lägga in lite bilder imorgon. Vill ni se lite läckra badnymfer?

På hemväg efter badet så skulle vi åka förbi ett ställe och se om äpplena börjar bli mogna än. Men vad hade hänt? Till våran sorg fanns inte det vackra "spökhuset" kvar!!! :-O Det har brunnit och tyvärr tagit med sig åtminstone ett av dom härliga Åkerö träden. Får väl kanske se till nästa år om dom andra två träden har klarat sig så passatt dom kommer igen. *hummar* Var ska jag nu hitta underbart goda äpplen? Å vart ska Per ta sina modeller nu? Han som hade hittat en sån härligt spännande plats.

Jag har suttit och redigerat bilder på löpande band nu tre kvällar i rad. Allt är till Pysselrens sidan. Det finns ännu masser med saker kvar som vi inte sugit tag i. Alla omonterade stämplar, papper av alla de slag, verktyg och väskor etc. *suckar djupt* Det finns lite kvar som sagt var... Tradera har också blivit uppdaterad på både Hänglar, Magnolia och HouseMouse. Snälla fortsätt hjälp oss med att bli av med sakerna, men framför allt... Hjälp familjen!

6 kommentarer:

Tussemaja sa...

Vad kul att du ska jobba på Formexmässan! Och på Skapa Hobby.
Och jag ser minsann att du jobbat på Pysselrens!!

Sollan sa...

Men det låter ju toppen att du kommer iväg på lite jobb!! Härligt. Ja, det finns mycket på pysselrens som jag skulle vilja köpa eller hjälpa till att bidra med, men nu vill min plånbok inte mer. Jag får vänta till efter påfyllning...

Anonym sa...

Då kanske vi ses nästa helg. :) Antingen på Skapa, eller på Formex (jag ska få gå på den - *hoppar högt* - på söndagen).

Monika sa...

God afton
Jag tänkte bjuda in dig till ett nytt scrapforum (om du nu gillar sådant) Det finns på: http://alltomscrap.forum24.se/

/Monika

Anonym sa...

Va kul med lite jobb.
Har faktiskt inte ens doppat foten i havet i år, nä fy va kallt.

kram am

Karabara sa...

Åh, men vad tråkigt med huset och äppelträden!

Vet du vad det var för sorts äppelträd... namet alltså?!

Vad skönt att du fick tid på Formexmässan och att du får jobba!
Du behöver stimulansen!

Kram Karin