onsdag 29 augusti 2007

Jobb och sjukling...

Fredrik har feber och är tydligen magsjuk också. Inte för jag ännu har fattat hur allt hänger ihop, men så är det nu. Natten till måndag väcker han mig och säger att han drömmer mardrömmar och är törstig. Å när jag tar i honom bränner jag mig nästan på ungen! :-o Då har han 39,4 i feber! Å så fortsatte det under måndagen...
Igår, tisdag, så var han hur pigg som helst. Inga problem med att ta sig till Huddinge sjukhus och få ut den där förbenade vaxproppen som spökat hela sommaren. Men han var bra trött sen!
Å klockan halv två i natt så var han uppe och kissa, klagade att han hade ont i magen och hämtade en bytta som vi brykar ha vid sängen ut i fall att... Å ut i fall att hände så fort han la sig i sängen igen. *suckar* Kl 4.30 plaskade det ute i hallen. Där rök förmodligen mina gymapdojjor också. *svär lite tyst* Har inte råd just nu och det är näst intill det ända jag har att gå i just nu. Efter dusch och torkning så var det dags igen i byttan vid sängen.
Resten av dagen har det varit lugnt
Vi har suttit här och hejat på svenskarna i friidrottsVM i Japan. Men det gick ju inte så himla bra ändå, tyvärr.

Imorgon är det jobb på Formex mässan. Lusten är totalt borta. Jag är så trött så jag håller på att falla ihop och värken är inte så himla munter den heller. Å bara för att göra livet lite extra kul så kommer mensen ihop med en fullmåne. Ja, jag är mångalen! That's me! :-)

Jag ska gå och fortsätta packa ihop det som ska med till mässan nu. Vart lite antiklimax. Den här gången får jag bara jobba två dagar. Sen behövde inte Skapa Hobby någon hjälp heller den här helgen som dom först flaggade för.

Så kanske det blir lite mer alster att visa här i bloggen under helgen. Inga LOsar dock. Jag koncentrerar mig på att fixa julkort. Men det drar i scraptarmen att få göra nått roligt med fotona. Det var så himla länge sedan.

Glöm inte Pysselrens också. Vill bara påminna om att allt som finns på bloggen ligger kvar till försäljning. Det kommer fler uppdateringar!

3 kommentarer:

Annika sa...

Men oj, det var verkligen allt på en gång! Hoppas sonen kryar på sig och att du får roligt på mässan och kan känna att du fått lite energi därifrån! Ser fram emot att få se dina julkort! Ha det gott och sköt om dig! Kramis!

Anonym sa...

Tack för tipset,, personligen glider jag mer åt den font j redan har. Tattos e en nästintill drog,,

Anonym sa...

Hej hej Laila! Det var kul att träffa dig igår. Jag var helt slut i fötterna efter en hel dag på fötter och somnade platt fall på soffan i tv-rummet. Så kan det bli! Nya tag idag. :-)