lördag 8 augusti 2009

7 augusti 1999

10 år sedan vi var på den här underbara stranden och fnittra.
Ringarna beställdes några dagar innan.
Dagen bestämdes för att det var mina föräldrars bröllopsdag.
Dessutom tyckte vi att det vart en ball kombination på sjuor, åttor och nior.
Vi hade köpt jätte goda smörgåsar i Visby.
Festdrickan var Dr Pepper.
Sen bestämde vi att vi skulle göra det precis i solnedgången... :-)
Dagen efter skickade vi iväg vykort och talade om det för våra föräldrar.

Nu är det 1½ år är sedan jag tog av mig ringen.

Man kan ju kalla det för ett litet firande om man vill vara romantisk... *himlar med ögonen*
Marängsviss och Kenny Starfigher.
Det första är farligt gott!
Det andra kunde jag klarat mig utan. Inte min humor...

4 kommentarer:

Pia sa...

Ojoj, inte kul!! :o(

Kenny Starfighter skulle jag vilja se av en enda anledning. Den är nämligen delvis filmad i Aitik(Bolidens gruva i Gällivare) där bägge mina bröder jobbar.. Han berättade att det ett tag var rena Hollywood där. Tomas von Brömsen var också där(ej samtidigt som Rheborg) med en annan filminspelning, minns inte vad..

Kram på dig!

Elisabeth sa...

Ett vemodigt firande som "skutan Laila" huppiguppar på! Men du vet... någonstans... jag skriver det igen... NÅGONSTANS så finner både du och jag den hamn som vi söker! Håller jag fast vid!!

Sen... jag vill ju inte att du ska gråta! Nej, när jag tänker på dig så ser jag ditt leende framför mig... det där leendet som kan lysa upp mörkret för vem än som möter dig! Å jag ler alltid då...

En mycket stor och varm kram i tanken till dig, min vän...

Anna Stilla sa...

Humor är som en livboj. Man är fortfarande inne i själva skiten (ursäkta ordvalet) men man håller sig åtminstone uppe på ytan.

Och tro mig, en dag kliver man ut på en vacker strand. Fråga mig, jag vet...

Kram
Anna

nitanpyssel sa...

Man kan se det från två sidor, den ena är den vemodiga och den andra en vändpunkt på hur en kanske ny framtid tonar upp sig. Det är bra med en hurmoristisk sida av det hela för att komma igenom det som varit och orka blicka framåt. Sitt stadigt i livbåten och ha flytvästen på och därifrån se om båten har tillräcklig reling.
Kramizar från nitan