lördag 15 augusti 2009

Jag vet att man inte ska blogga...

... på arbetstid!
Men jag behöver bara få lugna mig en liten stund.
Medans jag prata i telefon med chefen brakade det till här utanför på Hornsgatan.
Jag trodde först att det var någon som slängt in vår jätte fina blomkruka igenom skyltfönstret.
Såg sen att det var en bilolycka. Men det var väl inget mer med det... Tills jag såg att det rykte! :-o
Jag ut!
Två bilar, en påkörd bakifrån. En himla massa folk runt omkring och ingen som hjälpte till. Jag blir bara så överjävligt förbannad på sånt där!!! :-(
Där står en kille som är lite blodig, en höggravid tjej och en kille som inte rör sig ur den ena bilen.
Så jag har haft lite sjukstuga här på Skapa Hobby idag.
Med lite vatten, en handduk, papper, en stol och kramar kan man komma långt.

Sorry Eva att jag offrade din ena handduk... ;-)

8 kommentarer:

Mariana sa...

men gud.... vad är väl en handduk... hoppas allt löste sig... kram

Pia sa...

Tur du tog tag i det.. Men ringde ingen efter ambulans? Jag tänkte på hon som var gravid..
Kram!

Anonym sa...

BRA LAILA!!!!!!!!!!!! jag håller med, ibland är det för få som hjälper till. Salut till dig som gjorde det. även om de inte kanske skadade sig svårt fysiskt, kan de bli chockade o behöva någon som bryr sig lite extra.
Idag har du fått en extra prick i himlen
/ylva

Anonym sa...

Tur att det finns några som tar tag i saker och ting när det behövs.
Jag blir också urförbannad när folk bara står och glor.
Bra gjort.

Tussemaja sa...

Tur att du var där! Det är faktiskt lag på att man ska stanna om man är först vid en bilolycka... även om man inte kan göra mycket så är man i alla fall där. Och kan larma.
Du fick inte leka barnmorska i alla fall?

Anna Stilla sa...

Folk är så kalla idag. Att stanna vid en olycka och stirra sig blinda, det kan alla. Men att hjälpa till krävs det en riktig människa, med hjärtat på rätt ställe och huvudet på skaftet. Det behövs en Laila helt enkelt.

Kram
Anna

nitanpyssel sa...

Tänk att folk blir handlingsförlamade när det händer något eller vil man inte bli "smutsig om fingrarna", man förstår sig inte på människor.
Det jag blir rädd för att om det händer något där man är inblandad och det står en hoper förlamade människor och bara stirrar. En bukett med 30 rosor till dig Laila för rådigt ingripande från mig.

Speja sa...

Bra jobbat!! Förstår inte när folk står och bara stirrar.