onsdag 26 augusti 2009

Aj! Aj, aj, a-aaj

Far och bada!
Ja det var det vi gjorde igår!
Till Sydpoolen. Ett äventyrsbad här i stan.
Jag är totalt mörbultad i kroppen. Säg var det inte värker någonstans. Det kanske inte skulle skada med mer träning för den här kroppen...? :-P Jag saknar verkligen sjukgymnastiken jag hade för hur länge sedan som helst.
Nog om det!
Yrvädret Fredrik var ju med.
Nej, han kan inte simma ännu. Bröstsimmet börjar komma.
Men fram kommer han ändå, på nått sätt, efter konstens alla regler. Fort går det också.
Han och Per var ju till Sydpoolen och Pigges Piratland under sommaren. Fredrik var såååå himla duktig då. Dessutom så nöjd!
Han har tjatat på mig ett nu för att han vill visa mig med vad han kan.
Gissa om det var någon som vart lycklig när vi överaskade honom igår.
Lika nöjd vart han igår som förut. Han är verkligen ett vatten (o)djur. En gen han fått efter sin mor. *nickar nöjt*
Jo, jag trivdes bäst i bubbelpoolen. Så varm, så skön, så bubblig, så underbart ljuvlig.
Mina fettvalkar kommer att dallra i flera veckor efter det här. Ni vet, så där som en dallrig aladåb.

5 kommentarer:

nitanpyssel sa...

Ja du ! alladåber har vi många av runt midjan. jag har en gigantisk som ska få dallra på Mallis snart. Men när man tittar sig runt så finns det många sådana dallriga på stranden och runt poolen. Hälsn från en brylèpudding.

Peter Olofsson sa...

Hej! Verkligen trevligt med en kommentar, ser på besökstatestiken att det finns folk här, men det är lite mer ont om kommentarer fast desto fler mail. Tittade in på din blogg, verkligt fin och trevlig!
Ha en fin dag!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Anna sa...

vilken rolig och härlig dag igår! :-) ... trots värk idag. :/
Förstår om du känner dig mörbultad.

Själv är jag också lite mörbultad, på flera sätt, men pga andra saker.

Jag frostade av mitt kylskåp igår och det borde ju inte vara några problem. Fast min kropp är ju lite speciell ... så nacken och armar och rygg protesterade höggljutt igår ... både under och efter proceduren.

Sedan har jag gått nästan en mil idag då jag tar hand om Pepsi t&m imorgon kväll ... plus lite annat ovanpå det, som en del bärande av saker ... både igår och idag.

Det var som bäddat för att bägaren skulle rinna över pga trötthet ... tidigare ikväll.

Fast mitt i allt detta hade jag en skön och avkopplande stund på eftermiddagen idag då jag målade julstämplade motiv med distresser och penslar. Det gjorde mig glad. :-)

Det lät skönt med bubbelpoolen där.

Ha det så bra!
Kram från Anna

Pia sa...

Jag har ju tvillingflickor och den ena älskade vatten men inte den andra..
Hoppas det onda gått över!! Kram!
PS. Jag kanske tittar förbi när jag är i Sthlm den 9:e..

Anonym sa...

Hahaha! Låter helt underbart!!
Kram på dig, alladåben. (Förresten så kallades jag för det av min pappa när jag var liten, fniss!)
Sollan