fredag 14 augusti 2009

Tjippelitjopp

Om man tycker att Toyotan borde skrotas så är det ingenting emot vad man borde göra med Laila!
Bilen har ju "bara" fel på avgaserna...
Skulle dom testa mina "avgaser" så skulle dom nog också visa värden som var käpp rätt åt helskotta. ;-)

Fast den här gången testade dom blodtrycket.
Oj, oj, oj!!! :-o
Det var så akut illa att sköterskan vägrade att släppa iväg mig...
Men hallå?! Jag var ju på väg till jobbet. Jag hade inte tid med några sådana överraskningar
Japp, det var illa! Så illa att jag fick medicin på studs. Opsi... :-\
Så kroppen tycker det ska behövas mer mediciner? Räcker det inte som det är?
Fast den är så gullig. Den ser ju ut som en liten godis tablett. Fast min är vit.

Äsch! Vi gräver ner kärringen istället!

Toyotan är numera fixad, hämtad och besiktigad.
Halleluja moment!
Gissa om det var skönt att veta att den får gå ett år till nu.
Nu vill jag ut på äventyr! Förslag någon?

Idag har det varit inskrivning för min lilla ettagluttare i skolan.
För fröken Eva talade han om att han hade 10 klumpar i magen.
På tisdag är det upprop.
Ny ryggsäck och pennfodral är inhandlat.

4 kommentarer:

Tussemaja sa...

Men ojdå! Då är det bäst att du tar de söta små tabletterna så du blir bra. Kanske att du då slipper ta någon annan medicin?

sussilull sa...

Oj oj oj...lilla Laila...inte undra på att du mått "tjyvens" .
Hoppas att dessa tabletter fungerar så du slipper krångel med att byta och så.
Tänker på dej
Kramis
Lullan

Fia sa...

Oh, snälla söta rara lilla Laila. Var lite rädd om dig. Hoppas att de små hjärtana hjälper

Kram Fia

Anonym sa...

Inte bra! Men tur att de små pillren finns, maken knaprar...
Ettagluttare, å det minns man när man var! Ta hand om dig, kram!