måndag 24 augusti 2009

Taxinge slott 23 augusti

Det är mysigt där.
Det är onyttigt där! :-D
Dom gör reklam för att ha norra Europas största kakbord.
Det är så gott som det ser ut... :-P
Där har Fredrik och jag varit idag. Bara tagit det lugnt, fotat, pratat och busat.





Är man ändå åt det hållet kan man åka till Qvartinge Antik. En lada så smockfull med gud och allt möjlig i. Så full att hela lada är sne och vind.
Ett utmärkt ställe att stuka till redan trasiga knän i. Nopp, jag klara mitt den här gången. ;-)
Jag köpte några gamla foton att leka med. En gammal flora och en almenacka (1919) att massakera till pysslet.

Från Qvartinge är det inte långt att åka till Marifred och Gripsholms slott.
Nu vart det ganska sent när vi kom dit så det bidde inte så mycket. Men man kan ju alltid gå ett varv och fota lite olika saker.
Jag har lovar Fredrik att vi ska tillbaks dit för att se det han ville se och att gå in på slottet också.





En söndag som blev bra.
En söndag som laddade mina batterier.


©Alla foton Laila Söderström
Du får gärna låna, men fråga om lov är du snäll!

4 kommentarer:

nitanpyssel sa...

Det är bra med att ladda sina batterier det behövs. Superfina bilder som blev tagna kanon!! Jag måste ta mig till Taxinge för att jag har inte besökt detta slott.
Ha det gott,hälsn nitan

Anonym sa...

Taxinge slotts kakbord är rena himmelriket för oss gottegrisar... och Qvartinge är helt fantastiskt, där kan jag gå i timmatal.

Verkligen bra sätt att ladda batterierna på!!!

Superfina foton fick du till :)

Linda - www.knorrigt.com sa...

Härliga foton!

anne sa...

På Taxinge ska man ju äta kakor, men det har jag aldrig lyckats med....Men en dag så!