torsdag 3 januari 2008

Bilder från julaftonen

Här kommer lite foton från julafton 2007 hemma hos min mamma i Upplands Väsby.

Mor och son
© Per Jardemyr
Min svårfångade mamma!
© Laila Söderström
Syskonen Söderström och min käre gamle tomtefar. Han är faktiskt äldre än mig!
© Per Jardemyr
Så här helt galen, vild och genom svettig är man när man busat järnet med morbror Ted! En stor idol i Fredriks liv...
© Per Jardemyr


Pappas skepp som han byggde efter kriget någon gång. Under alla år stod det hemma hos farmor tills hon dog. Då vart det kvar hos min farbror Åke. När han dog var pappa redan så pass dålig att han inte ville åka på begravningen. Det vart jag som skulle representera den sidan av Åkes släkt. :-\ Det ända som pappa ville ha var just den här båten. Å det är ingen liten båt, men jag släpade den på Finlandsbåten och fick hem den. Ett halvår senare dog pappa. Vi är alla glada att vi hann få hem den kan jag säga!
Jag ska någon annan dag plocka ner den från mammas skåp och fota den mer. Dessutom ska jag gräva lite djupare i både mitt och hennes minne om historian bakom den.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh.. En sån tomte står under granen hos mina föräldrar åxå.. :D Antagligen så är de av samma årsmodell..

Kul att du lämnade avtryck i min blogg. Hur hittade du till mig?

Önskar dig ett fortsatt bra år!

infing sa...

Vill ge dig en kram!