fredag 18 januari 2008

Oj, vilken dag!

Jag är så slut som jag bara kan bli.

Jag åkte hemifrån (vilket är Södertälje) ca kl 8.00 för att lämna lillskiten hos mormor i Upplands Väsby.

Sen ska jag "tillbaks" ca halvägs för att gå på Formex mässan. Där gick jag tillsammans med Maria, Eva och lite med Per. Å jag säger bara en sak... Fy sjutton så mycket underbart fint det kommer i nyhetsväg nu till våren i scrapväg!!! :-P Vilekn dreggelvarning det bitvis har varit på oss tjejer! Medans Per har gått runt på hela mässan har vi bara tagit oss fram och tillbaks....och tillbaks igen.... å lite framåt mellan scrapföretagens montrar. ASG Sen måste ju jag stanna och snack askit med gud och alla människor. Det märks att man jobbat nu några år med att dema på mässorna... ;-)
Jag har träffat tjejerna på Metalimo, Monnha och Fiffi. Lilla "tant" Maud på Papperalla, Anni och Madde i Reprints monter, Pia och Lena hos You do, Bungers, Wennerström... Å så sprang jag på folk från Fiskars. Jag sa som det va. "Det känns konstigt att inte sitta här och jobba i år." Men det var ju också en otrolig förmån att i lugn och ro få snoka runt som man själv ville.

Efter mässan ska jag tillbaks till Upplands Väsby igen...
Nu var det dags att hjälpa brorsan att få hem en dammsugare. 2000 kr fattigare fick han hem en Electrolux. Håller den hälften så länge som den har haft så har han tjänat in den hur många gånger som helst.

Å så bidde det en liten runda i Väsby Centrum. Eftersom storskiten fyller år på måndag så behövs det nått paket. Eftersom han tassar runt här så törs man ju inte skriva vad det är... *himlar med ögonen*
Nu gäller det bara att tänka ut nästa födelsedags present. Lillskitens tur kommer snart. Måste folk fylla så nära jul? Herre jösses man klara ju nyss av klappar!

Efter dammsugare och annan shopping så for vi iväg till stationshuset i Väsby. Där åt jag den godaste pizzan jag någonsin ätit! Det var sååå mumsigt. Brorsan och jag babblade i godan ro. Å tiden rassla iväg. Han konstatera att Jag är gammal! :-o Va fan menar ungen med det? Han är 10 år yngre än mig... Vi satt nämligen och prata om när stationshuset var ett stationshus, magasinet ett magasin och när det var en äng där Väsby Centrum ligger dag. Saker jag kommer ihåg, men inte han...

Ca 20.30 vände Toyotan mot Södertälje igen. Det var den kvällen det. Många mil kors och tvärs genom stor Stockholm. Jag som skulle ta det lungt hemma när Per skulle på fest... :-)
Men jag har haft trevligt med annat istället!

Nått negativt? Hmmm... Mammas samtal om att lillskiten ligger i 38,8 i feber. Får väl se hur morgondagen går annars blir det till att hämta honom tidigare. Jag som tänkte bara för någon dag sedan att det var länge sedan han var sjuk nu. Där fick jag! :-D

5 kommentarer:

Tussemaja sa...

Äldre blir även han ;) Men lite senare än dig då, förstås...
Jag kan säga att jag har såå ont i mina vader idag efter att ha gått på betonggolv i x antal timmar.
Hoppas F inte blir sämre! Jag har försökt ringa på era telefoner men ingen vill ju svara... så vi får gratulera Per lite senare.

Miapuh sa...

Tjenare bruden :)
Förstår ni hade skoj på mässan oj oj.
Hoppas ni får en fin helg.
trött som en gnu här, var jobbigt på sjukan igår.
HÖRS O SES snart, hur jobbar du iveckan?
kramis Mia

Perparazzi sa...

Vem fyllde år sa du???
Jag har slutat med sånt för länge sen...
///Storskiten

Anonym sa...

Hej Laila,

Ville bara säga hej och tacka för din medling till Per om mitt inlägg i min blogg vad gäller redigering och fotografering. Har fått både referensbild och tips på hur jag skall bli bättre :-).

Vad avsi jag blir när jag läser om Formex, hade så gärna velat vara där men får vänta till en mässa lite närmre Skåne (vår egen i Helsingborg om inte annat :-) ). Det är så kul och inspirernade på mässor tycker jag!

Hälsningar Maria

Anonym sa...

Hej där!Vad kul att läsa om din dag,ja förutom att Lillskiten blev dålig.Tänkte själv ikväll att det var tur att ingen av oss blivit magsjuka fast så många runt oss varit sjuka de senaste månaderna.Tio minuter senare stod Isac och spydde här.*jippey*Ska faktiskt på mässa i början på Mars,det blir den andra någonsin.Ska ha mer pengar med mig den här gången!Föresten-gillar du knappar?Maila din adress isåfall så skickar jag lite!Har ju en hel del,och använder inte själv.Kramar/Tasha