lördag 5 januari 2008

Jag slåss...

... med en gran här vid datorbordet och börjar bli jäkligt less på den.
Det är massor av barr vid fötterna, vid tangentbordet + att Fredrik ibland springer förbi, korpar ett barr och sticker mig, garvar när jag skriker och springer iväg. Granen ska ut nu! Eller tja... Jag kan ju vänta till imorgon.
Nu vill jag varna alla känsliga läsare av den här bloggen. Man kan bli rädd av nästa bild! Åtminstone vill fotomodellen det själv. Frågar du mig kan jag äta upp hela honom! :-D ♥

Fredrik har följt några program ur en serie som heter Barda som gått på Sveriges Television. Av någon outgrundlig anledningen har en figur som heter In-toor börjat besöka oss efter det. Vilken tur att Fredrik fick skumgummisvärd av sin käre morbror i julkapp som In-toor kan låna då....

© Per Jardemyr

Sen vill jag visa Marita att hon inte behöver vara orolig för mitt pysselbord. Det är städat. Maria säger att man måste visa en efterbild när man väl har städat. Sicken tur att jag inte tog någon före bild då. :-) Sen vill jag också visa Fanny att jag fortfarande är så jätte glad över hennes tavla som står mitt framför näsan på mig när jag pysslar. Tack en än gång!
Sen ser ni längst ner till vänster att det ligger en bok. En av mina favoritböcker av Astrid Lindgren, Mio min mio. Den boken fick Fredrik av mig i julklapp och den läser vi oss sakta igenom nu.

© Per Jardemyr

Sen vill jag passa på att välkomna en nykomling till bloggvärlden. Min käre sambo ger sig i kast med en fotoblogg. Ta er en titt hos honom, kommentera och utmana. Det gillar han! :-D

http://www.perparazzi.blogspot.com/

12 kommentarer:

Monica sa...

Fint och städat! Och din lille Bardakille är jättefin, inte läskig alls. Jag hade helt missat detta program tills barnens kusiner kom hit och berättade vilken förträfflig programidé B är. Vi hann leva oss in i skogen några gånger innan det tog slut. :-) En god fortsättning önskar jag dig på det nya året. Kram!

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monika sa...

Oj så fint och städat du har! Fuskade du? *)

Se, det var exakt därför vi inte har en riktig gran ;)

Sollan sa...

Ja, säga vad man vill om plastgranar, men de barrar inte och sticks inte. ;P Men halledudane mig en sån söt liten riddare. (Kommer han att bli fotomodell när han blir stor??)WOW vad snyggt du har fått det. Nu är det ju perfekt att bara kasta sig in i skapandets värld. (Fnittrar). Jaha, då måste jag ju rusa vidare in till Per och bråka lite med honom. Kramen!!

Anonym sa...

Ooo, vad fint du har på pysselbordet. Nu finns det ingen ursäkt att inte sätta sig och skapa. :)

Anonym sa...

Åh, tack för kommentaren i min blogg. Vad glad jag blir att du tycker om det jag gjort! :)

Längtar tills den dagen jag har ett eget pysselrum och har det fin och iordning som du, just nu håller jag till på köksbordet - en smula opraktiskt! ;)

Ha en bra söndag!
//a

PS Hälsa till Barda att han ser riktigt läskig ut! ;) DS

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg!!
Berith

fanny sa...

Men vad gullig du är (tavlan)! Fint har du det också... *avundsjuk*.

Tussemaja sa...

Tur för dig att det fortfarande är städat på pysselbordet :)
Kan du komma och hjälpa mig att städa mitt pysselrum nu? :))
Han ser ju riktigt läskig/söt ut lille Barda!

Miapuh sa...

Tjoho!
Texas har fått Puhkläder ju :)
det är jätterart :D
kramis

Gisan sa...

Är det den nya superhjälten du har här på bild ;-) Kramar...

Theresa/Tette sa...

Jättefint rum - nu blir man avundsjuk!