tisdag 29 januari 2008

Äntligen!!!

Jag har jagat min smärtläkare sen september/oktober. Nu fick jag äntligen prata med honom öga mot öga.
Om jag vart någe klokare? Nej... tyvärr, men pappret som Arbetsförmedlingen babblade om ska försöka ordnas.

Trots att jag fått mer värk av att jobba så är det så kul att gå dit.
Men det är bra om man går i tid till bussen! :-\
Igår linkade jag iväg lite väl sent och hade så pass ont att jag inte kunde springa dom metrarna som var kvar när bussen kom. Men det blev bra tillslut i alla fall. :-) Istället för att bara stå och frysa så blängde jag på klockan och konstaterade att jag hinner börja gå. Så jag lallade på i ganska bra fart. Med solen rakt i ögonen, lite bistert om nosen och kinderna hann jag till tåget. Jag kände mig jätte duktig som tankat ljus i 35 min. ;-)
Tyvärr vart jag inte så mycket piggare, men, men... Tur att det var lugnt på jobbet.

Jag brukar skriva upp Fredriks bevingade ord på små lappar här hemma. Det senaste vart i söndags under ett vansinnesutbrott. Arg som en bålgeting utbrister han:
- "SNUSKRABBA!!!! Där fick du nått att tänka på!!!"

1 kommentar:

netha sa...

Ja tänk vad man skall jaga de däringa doktorerna, suck.
Snuskrabba var ett bra ord!