måndag 23 augusti 2010

En solig måndag startar

Fredrik och Per är på väg till uppropet i skolan.
Det är ingen glad Fredrik just nu...
Han har inte alls någon lust att börja skolan!
Här om dagen framkom det att en av anledningarna var mormor.
Han skulle ju inte kunna hälsa på henne nått mer (och så börja han gråta). Men det förklarade jag snabbt att det hade jag minsann tänkt på. Så det är klart att vi åker dit efter skolan. För mormor klarar inte av att bli frisk utan en lillskit! ♥ Då log han mellan tårarna trots allt...

Själv önskar jag bara att det här var en måndag som skulle kunna vara lugn.
Det var vad jag hade sett fram emot.
Men, men...
Om någon timme är det vårdplaneringsmöte för mamma på sjukhuset.
Jag har ingen aning om hur det går till, hur lång tid det tar eller vad som ska göras.
Efter det ska jag ta mammas räkningar med henne lite snabbt.
Bara så hon vet vad jag pysslar med och inte försnillar hennes miljoner som jag sa till henne.
Skrattet jag fick till svar sa allt! :-P

I fredags ringde en sköterska och pratade med mig just ang. det här mötet.
Men hon talade också om att mamma suttit uppe i rullstol, i matsalen, och ätit filmjölk, lite kräm och lingondricka alldeles själv med sked. Första måltiden så att säga. Hon hade tydligen sett mycket nöjd ut. :-D
Igår ringde en släkting som varit uppe hos mamma och berättade att det var prat om paserad mat nu.
Samma släkting berättade också att mamma hade tydligen sagt någon längre mening om än svagt.
Alla framsteg bär jag med mig ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Tittar in och lämnar en varm kram och hälsar att du finns i mina tankar <3