måndag 9 augusti 2010

I en dubbelsäng i Skåne

- Mamma, är du orolig för mormor?
- Ja
- Kan du sova?
- Nä
- Vet du... Tänk svarta tankar.
- Jaså? Varför just svarta?
- Det är bra att tänka svart och grått. Då somnar man lätt.
- Aha! Men kan man inte tänka på någon vacker färg som rosa och lila? (Fredriks favoritfärger)
- Nä för då blir man för knorrig i kroppen av glädje.
- Aha!
- Förresten.. Tänk inte grått!
- Varför inte det då?
- Då drömmer man mardrömmar
- Nej, det vill vi verkligen inte!

Tystnad

- Mamma?
- Ja
- Tänk svart nu. Ta min hand och försök sova nu

♥ Min son, Fredrik 8 år

4 kommentarer:

Karabara sa...

Åh, vad gullig han är!
Du har tur att ha en så fin son!

Kram

Pia sa...

Men så underbar han är, din son!!! Det var ju också ett sätt att se på "svarta tankar"!!! :o)

Tack för dina fina ord!! Jag önskar att jag skulle kunna göra mer för dig.. Däremot så hoppas jag att vi kan träffas i september. Jag åker ner till Sthlm på morgonen den 15:e, sen har jag konferens 16-17 sept. Vore roligt att få ge dig en styrkekram då! :o)

Bara Jag sa...

Man blir ju helt rörd.... Att uttrycka sig i färger är inte alls dumt...

Anonym sa...

Vilken fin son du har (men det vet du ju redan!) Var tvungen att läsa det för maken för jag tyckte att det var så fint :)
Kram till er!