tisdag 17 augusti 2010

Mitt hjärta sjunger! :-)



Idag är jag glad.
Idag sjunger mitt hjärta.
Idag känns allt lite lättare för en stund

Mamma gör små, små framsteg.

Idag var det en logoped hos mamma och gjorde en lite större undersökning på henne.
Jag fick svaren uppläste för mig i telefon av en sköterska.
Helst hade jag velat vara på sjukhuset och krama om mamma på en gång. ♥

Hon hade lyckats att svälja själv, både med sked och ur mugg. Så nu ska hon få börja med små smakpotioner. När sköterskan kom och berättade det för mamma så log hon brett till svar.
Hon hade skrivit sitt namn. I och för sig med lite extra bokstäver i, men skrivit har hon i alla fall.
Skrivit en mening under diktamen (också med lite extra bokstäver i.)
Föra ihop rätt ord till rätt bild och tvärtom.

Dessutom har hon pratat! Mycket tyst och som en viskning. Det är 2,5 v sedan jag hörde nått hummande ur henne överhuvudtaget

Så idag är jag glad och lättare i sinnet. Jag fortsätter hoppas

2 kommentarer:

Pia sa...

Åh, så glad jag blir av dina nyheter.. Sådant här tar tid att hämta sig ifrån, men det är ju oerhört positivt att det går framåt.. Det visar ju på att det inte är "borttappat" för gott utan det går att träna och så småningom få det tillbaka.. Härligt!

Stor kram!

PS. Jag åker ner till Stockholm den 15 sept. Skulle du vilja ses då? DS

Katarina sa...

Tänker på er. Styrkekramar Katarina