måndag 30 augusti 2010

Trollspö

Ja tack!
Det tas tacksamt emot idag.
Sitter här på en stol och önskar att jag hade ett trollspö att svinga med.
Svippeli-schwopp
Å allt var fixat och klart!
Tvätten ren och torr, lagd där den ska
Golven utan dammråttor, doftandes av såpa
Prylarna på sina rätta platser
Nybäddat med härligt doftande, krispiga lakan
Middagen serverad på ett fint dukat bord
Förstås var det undan diskat sen också. ;-)

Ja, ja...

Jag ska resa på mig och börja med middagen i alla fall...

7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Det skulle vara grejer det! Ett alldelens eget trollspö :)
Kram

Diana sa...

Wow, det var inte lite du hunnit med idag! Kan inte "nån annan" stå för matlagningen? :)

Bara Jag sa...

Den dag du hittar ett sådant trollspö - köp ett till mig också, jag struntar i kostnaden!!

Katarina sa...

Om du hittar ett berätta var :)

Maria sa...

Ett trollspö skulle man verkligen behöva. Jag gjorde en storstädning häromdagen och försöker fortsätta hålla ordning. Det är ju ett heltidsjobb bara det...och så blir det dammigt med en gång igen. Ett Sisyfos-jobb, det är vad det är...

Rita sa...

sv: Tack! =)

maria sa...

jag trollar med mitt spä och hoppas det hjälper dig i rätt riktning :)

ha en fin dag !
kramen